Skibet Kirkes Børne- & KulturKlub

Ny Børne- & KulturKlub starter i Skibet Kirke

-          Elsker du blomster, græskar og andre haveting og vil gerne prøve at dyrke dine egne grøntsager og blomster?

-          Kan du li’ at synge og kender du en sangbog, der hedder ”højskolesangbogen”?

-          Hvad med en god historie om, hvordan Danmark blev til Danmark og om kongerne, dronningerne og Gud!

-          Vil du gerne vide, hvem det er, der er i dit pas – udover dig?

-          Har du tænkt over, hvorfor man fejrer påske og hvordan fejrer påske rundt om i verden?

-          Kunne du godt tænke dig, at synge med i et kor, hvor der både er små børn og bedsteforældre

-          Elsker du at save i træ og kunne du tænke dig at være med til at bygge en krybbe til jul!

-          Vil du høre mere om, hvordan vi passer godt på vores jord og naturen rundt om os!

-          Måske vil du med på tur, ind til Vejle by og se nogle af de flotte kirker der er eller komme med til Jelling og se Jellingestenene!

-          Kunne du tænke dig, at komme med på tur til et plejehjem og synge og tegne for de ældre!

-          Gad vide hvordan der så ud i Skibet i gamle dage og hvornår og hvordan byggede man kirken?

-          Kender du ”Fadervor” eller kunne du godt tænke dig at lære den?

-          Ved du hvordan kirkens orgel ser ud og kunne tænke dig at prøve at spille på det?

-          Kunne du tænke dig, at være med til at samle ind til nogle af de fattige rundt om i verden?

-          og meget, meget andet………..

-

-          Måske du bare godt kan lide lidt af det hele, så er den nye KulturKlub måske noget for dig?

Siden er under opbygning, men her kommer info om en lang række spændende kirke- og kulturtilbud for børKontakt Jesper Bauder: jesba@km.dk for yderligere information

I vores nye klub tilbyder vi en bred vifte af kirkelige- og almenkulturelle aktiviteter, hvor fællesskab på tværs af generationer, folkelighed, forståelse for vores fælles kulturelle bag.grund og det kristne livssyn er i centrum. Klubben er ikke en traditionel klub, hvor man går fast hver uge i en længere periode, men man går på små hold i en kort periode over 1-3 lektioner.

Ved hver klubdag er der tid og rum til snak, hygge, sang, fællesskab og undren og 4-6 gange om året, er der fælles klubdag med ”præstens hjørne”. Her er der mulighed for at dyrke det store fællesskab, både i sognehus og kirke med fællessang, fællesspisning og hygge.

Det er et koncept, der er under udvikling, så følg med her på kirkens hjemmeside, hvor vi løbende opdaterer hvilke tilbud der er i klubben.

Man tilmelder sig det enkelte hold, som er på 5-7 børn, alt efter hvilken aktivitet det er.

Skibet Kirke har desuden modtaget midler fra Vejle Provsti til at igangsætte klubben, så det er gratis at deltage i Børne- & KulturKlubbens aktiviteter.

Hold 1

Emne:

Sommeraktiviteter for børn     (6-9 år)

Dato: 5.8 - 6.8 2024

Hold 2

Emne:

Sommeraktiviteter for børn   (10-12 år)

Dato: 7.8 - 8.8 2024

Hold 3